+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

 

Az emarketer.com-on jelent meg nem olyan régen egy érdekes írás az elhagyott kosár problémájáról. Az írás próbálja boncolgatni, hogy milyen okok vezetnek oda, hogy a felhasználó nem az áruházunkban vásárolja meg a termékét.

Az e-kereskedelem népszerűbb, mint valaha, a kereskedők pedig egyre csak arra próbálnak rájönni, hogyan vezessék el minél simábban a vásárlókat a fizetésig. Elsősorban a konverziók és a rendelések átlagos értékének feltornászása a cél, de sokakat a félbehagyott vásárlások jobban aggasztanak ennél. A Retention Science 2014-ben készített felmérése szerint az amerikai online kereskedők 53,8 százaléka aktívan követi a félbehagyott vásárlások statisztikáit.

Miért jönne a vásárló az oldalra, tekintené meg és pakolná kosarába az árukat, ha azután nem jut el a fizetésig?

Néhány vásárló számára ez amolyan kedvencek-listaként szolgál, ahová félretehetik az adott árukat. 2014 októberében a Visual Web Optimzer által megkérdezett  amerikai vásárlók több mint fele mondta azt, hogy valószínűleg megvásárolnák a kosárban hagyott termékeket, ha azokat akciós áron ismét felkínálnák nekik e-mail értesítésben vagy máshogyan. Ezek a vásárlók újra az oldalra irányíthatóak, különösen akkor, ha a 25-34 közötti korcsoportba tartoznak. Ebben a csoportban a válaszadók közel háromnegyede (72%) mondta azt, hogy nyitottak lennének az újratargetálásra az akciók révén, hogy tudni akarnak róla, amikor kedvenceiket leárazzák.

Tehát olyan modulokkal vértezzük fel áruházunkat, ami tud erre figyelni, vagy legalább is, automatizálni lehessen ezeket a folyamatokat.

top 4 kosár elhagyási ok

Vannak más okai is a vásárlások félbehagyásának, amelyeket egyszerűbb a kereskedőnek megoldani. A válaszadók 28 százaléka azt mondta, váratlanul magas szállítási költséggel szembesültek, amikor eljutottak a fizetésig, és ez volt az oka, hogy otthagyták a kosarat. A szállítási költségeket tehát ajánlott már a legelején tisztázni, kiírni.

Egy jó megoldás lehet, ha előre az árakba belekalkuláljuk a szállítási költséget, bár így némileg magasabb lesz egy-egy termék ára, azonban a szállítási költséget elengedhetjük, ez akár forgalomnövekedéshez is vezethet.

A második leggyakoribb (23%) ok az volt, hogy a vásárlónak új felhasználói fiókot kellett volna regisztrálnia a rendeléshez. A „vásárlás látogatóként” opcióval ez nagyon könnyen orvosolhatjuk a VWO szerint.

Megjegyzés: Opencart és WooCommerce áruházak alapesetben is tudják a vendég fiók funkciót!

Szintén segíthet megakadályozni, hogy elhagyják az oldalt a vásárlók, ha részletes hibaüzenetben mutatjuk meg, hogy a kártyaadatok vagy éppen a cím mely sorait töltötték ki helytelenül.

A félbehagyott vásárlás önmagában talán nem is olyan rossz dolog. Először is, rengeteg értékes vásárlói információt szerezhetnek általa a kereskedők. Emellett azt is láthatjuk, mennyire hatékonyan képes weboldalunk végigvezetni a felhasználót a vásárlási folyamaton. Mindenképpen beletekinthetünk a vásárlók online viselkedésébe, ami az offline viselkedéssel együtt tanulmányozva nagyszerűen megmutatja, hogyan jutnak el a vásárlásig.

Vagy mérhetjük is ezeket az információkat, az egyik ilyen megoldás a Clicktale nevű webes alkalmazás, ami a telepítés után videóra veszi a látogatók műveleteit. Mivel akadnak el az áruházban, hol nehezebb a webáruházunk használata. Ezután már könnyebben juthatunk el arra a szintre, hogy hol kell módosítani a webshop folyamatát.

 

 

Kérje segítségünk, ha Önnek is túl nagy a kosárelhagyási mutatója!


 

[NEXForms id=”4″ type=”button” open_trigger=”normal” text=”Kérje ajánlatunkat” ]