+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Ha már úgy érezzük van elég látogató de nincs konverzió, akkor elkezdhetünk vizsgálódni weboldalunkon, hogy hol veszítjük el a látogatókat. A Google Analytics mérő rendszeren keresztül képet kaphatunk arról, hogy a látogatóink melyik oldalunkat nem favorizálják, ill. a vásárlás folyamán mely lépcsőfoknál hagyják abba a folyamatot.

Egy teljesen frissen telepített Opencart webáruház vagy esetekben más motorral készített webáruház is több lépcsőben kéri be az adatokat a látogatóktól.

Az általános 5 lépcsős megoldás:

  1. lépcső: vendég vagy regisztrálás vásárláshoz
  2. számlázási adatok
  3. szállítási cím
  4. fizetési feltételek
  5. elfogadás, vásárlás befejezése.

Ezek a lépcsőfokok jobb esetben egy oldalon egymás alatt, csak az előző kitöltésével érhetőek el, rosszabb esetben egymást követő lapokon érhetőek el.

Az egylépéses vásárlás egészen máshogy működik:

A vásárlásra szánt weboldal lapja csak erről az oldalról szól.

3 oszlopban az összes az előbb felsorolt adatot megkapjuk, és csak ki kell tölteni, majd a vásárlást befejezhetjük.

Mérések bizonyítják, hogy ez a vásárlási módszer sokkal kevesebb látogató vesztését okozza, mint a hagyományos verzió.

 

Léteznek azonban más megoldások is.

Bejelentkezhetünk Facebook fiókunkkal, vagy Google plusz fiókunkkal is az áruházba. Természetesen az adatok megadását valahogy az áruházban ellenőrizni kell, így ha elfogadjuk a feltételeket, akkor már csak az árú átvételét és a fizetés módját kell kiválasztanunk.

Egy nagy költségvetésű webáruháznál még ennél is rövidebb a vásárlási folyamat:

  •  Telefonszám megadása
  • Rendelés leadás

A szükséges információkat az áruház kapcsolattartója a megadott telefonszámon szerzi meg.

 

Az egész lényege, hogy a vásárlókat ne riasszuk el a vásárlástól azzal, hogy minden fontos, és nem fontos adatot megtudjunk róluk.