+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Accelerated Mobil Page vagyis ismét alkotott nekünk a Google egy jó kis szabályt amivel weboldalunk jobb lehet a keresőben. AMP jelzéssel jelöli a mobil találati listában azokat a weboldalakat vagy webáruházakat amik képesek ezt a kritériumot is teljesíteni.

Na de miről is van szó?

A Google igen régóta azt sulykolja minden webáruház tulajdonos fejébe, hogy legyen minél gyorsabb a webáruház betöltési idő. Legyen minden webshop, honlap mobilbarát hogy a kereséseket minél gyorsabban kiszolgálhassuk.

De arra is rájöttek, hogy mindezt a responsive megoldás nem fogja jól kiszolgálni. Hiszen mennyi olyan sablont látunk nap mint nap ami 20-30-40db js-t és css-t használ fel,  Ettől lassúak lesznek az oldalak és ez mobilkészüléken sem változik, hiszen a responsive kialakítás lényegében ugyan az mint az asztali megoldás csak más méretben amit stíluslapok vezérelnek.

amp-oldal-technika

De mi az az Amp vagy Accelerated Mobil Page?

A pontos meghatározás:

Az Accelerated Mobile Pages (AMP) rendszerű oldalak olyan weboldalak, amelyeket egy nyílt forráskódú leírás alapján terveznek. Az ellenőrzött AMP-oldalak a Google AMP-gyorsítótárában vannak gyorsítótárazva, amely lehetővé teszi a még gyorsabb megjelenítést.

Szóval a nagy G elkészítette az AMP követelményt, vagyis csak a tartalom, semmi csicsa, minimál design. Ezzel drasztikusan leredukálódik a betöltődési sebesség. Ahhoz hogy wp-s honlapunk képes legyen AMP követelményeknek megfelelni telepítenünk kell két plugint. Az egyiket csak a szolgáltatásért a másikat az extra részletekért.

AMP weboldalakat onnan ismerhetünk fel, hogy a találati listán jelöli a google, hogy az adott oldal teljesítette a kritériumokat, ill. Mobil eszközön az url végén /amp/ jelzés látható. Nem kell félni a duplikációtól, mivel jó esetben ugyan az a tartalom van mindkét link alatt, G pedig az AMP szabvány alatt betudja a feladatot.

amp technologia

Hogyan állítsuk be az AMP plugint. A válasz, hogy telepítés után kb. Sehogy. Mert valójában a plugin feladata az, hogy egy az egyben átalakítsa az eredeti kialakítást AMP barattá. De ehhez van a kiegészítő amivel egy kis részletességet lehet belevinni az oldalba.

Azok az oldalaink amik nem felelnek meg az AMP szabványnak azoknál automatikusan a responsive oldal töltődik be.

Amint feltelepítettük a pluginokat és aktiváltuk őket az oldalunk már is rendelkezik AMP oldallal. Az extra kiegészítővel némi egyéni beállítást is eszközölhetűnk.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy AMP barát az oldalunk?

A google erre is gondolt és a rich snippet mintájára elkészítette az AMP oldalak teszt felületét.

A link : https://search.google.com/search-console/amp

Egyszerűen beírjuk a kívánt linket és 1-2 perc alatt meg is van az eredmény.

Használata erősen ajánlott, részletes beállítása és tesztelése viszont kötelező, mivel nem minden oldal AMP megfelelője jelenik meg helyesen. A Grent Média weboldal megjelenítése sem megfelelő, ezért az asztali és a responsive oldal egy közös tartalmat jelenít meg, az AMP oldal pedig egy helyesen megjelenő kivonat.

Amp barát legyen a honlap vagy webáruház

amp-logoAzok az oldalak, ahol valamilyen scriptet vagy egyéb tartalmi kiegészítőt alkalmaznátok, azoknak érdemes egy AMP barát tartalmat is létrehozni, valamint az adott tartalomban jelezni ezt.

Bár még nem minden AMP funkció fut itthon is azért nem árt felkészülni és már most kipipálni ezt a funkciót is, hogy keresésekben ezzel is jobb helyezéseket kaphassunk.