A termék visszavétel mesterfokú művészete

 

Web áruház tulajdonosként ismerősen hangzik önnek a ’visszavihető árú’ koncepciója. Az üzlete sikeréhez és növekedéséhez elengedhetetlen valamilyen fajta visszatérítési koncepció, különösképpen az e-kereskedelem területén. Biztosítani a vevői számára, hogy ha nincsenek megelégedve a termékekkel, ki tudják cserélni, levásárolhatják vagy visszakapják a pénzüket, segít hűséget, biztonságot és megbízhatóságot kölcsönözni online vállalkozásának. Habár egy nagyvonalú visszatérítési koncepció először költségesnek tűnik, hosszútávon bizonyítottan megtérül és hasznos.

visszaterites

Habár a termék visszavitel közismert fogalom minden online vállalkozásnál és kereskedelmi egységnél és a visszavitt áruknál nem létezik nullához közeli szám, van néhány egyszerű lépés, ami segít minimalizálni a visszaviteleket és az ezzel járó veszteségeket.

Ebben a bejegyzésben a termék visszavitel legközismertebb okaira koncentrálunk, néhány ötletet adva, hogyan csökkentsék le és kerüljék el. A cikk másik részében pedig olyan bizarr és abszurd termék visszaviteli okokat találnak, melyeket vevők valóban felhasználtak (és némelyik még működött is!)

 A 7 legközismertebb termék visszaviteli ok

Hibás áru

A termék visszavitel egyik legközismertebb oka az, hogy az áru nem működik. Ha ruházati bolt tulajdonos, nem nagyon kell aggódnia ilyen jellegű probléma miatt, de ha műszaki cikkeket árul ez az ön bekezdése.

Nem ritka egy olyan termék kiszállítása ami hibás, ezért megbocsátható ha a vevő először negatívan reagál. Anyag hibák és törések előfordulhatnak és az egyetlen módja a megelőzésnek a minőség ellenőrzése és a jótállás növelése.

Ilyen estekben a legjobb visszaterítési gyakorlat a hibás termék vadonatújra cserélése.

Rossz méret

A ruházati bolt tulajdonosok azok akik számtalanszor megtapasztalták már a rossz-méretet, mint a visszavitt áruk okát. Sajnos ebben az esetben azon kívül, hogy megfelelően fel van tüntetve a címkén az áru mérete, igen keveset lehet tenni. Akár méret táblázatokat és a világon elterjedt méretek összehasonlító táblázatait is fel lehet tüntetni. Ez nagyon hasznos a külföldi vásárlóknak, akik nincsenek a helyi méret arányokhoz szokva.

Ebben az esetben az önnek legjobban megfelelő visszatérítési koncepció az, ha felajánlja a megfelelő méretű terméket cserére.

Nem megfelelő leírás

Egy másik gyakori ok termékek visszavitelére, amikor az adott termék nem hasonlít a leírásra vagy arra a fotóra ami alapján reklámozzák. Ez előző két okot figyelembe véve a vevőre nézve ez sokkal kellemetlenebb is lehet, hogy az eladó megbízhatósága válik kérdésessé, a vevőtől származó negatív vélemények és hozzászólások miatt. Mivel az online kereskedő népszerűsége függ a visszajelzésektől, ezt a harmadik okot mindenképpen meg kell próbálni megakadályozni. Éppen ezért mindig győződjön meg arról, hogy minden termék leírása érthető és elég részletes legyen. Továbbá, pontos képeket csatoljon, amelyek különböző szögből készültek és oda-vissza nagyíthatók. A termék oldalának fejlesztésével töltött idő mindenképpen boldogabb és sokkal megelégedettebb vásárlókat eredményez.

A nem megfelelő termék leírásból származó termék visszavitel esetében a legjobb gyakorlat az, ha vagy teljes pénzvisszafizetést ajánl a vevőjének vagy az levásárolhatja a termék árát, így nem hagy a webáruháza negatív nyomot és frusztrációt benne.

Rossz termék rendelve

Lehet, hogy bizarul hangzik, de meglepő, hogy mennyien figyelmetlenek vásárlás közben és olyan termékeket is megvesznek, amiket egyáltalán nem is akartak, csak véletlenül tették a kosarukba. Ilyen estekben annyit tehet, hogy megerősítést kér a fizetés előtt, remélve, hogy ilyesmi nem fordul elő.

Ebben az esetben a visszatérítési koncepció az ha a termék árának boltban történő levásárlására ad lehetőséget.

Amikor az elvárások nem találkoznak

Ez hasonlónak tűnik, mint a nem megfelelő leírás, de valójában teljesen más. A félrevezető leírás esetében a probléma a termékleírás és a termék közötti különbségből fakad, amíg ebben az esetben a különbség a termék és a vásárló termék iránti elvárásából fakad. Helyesen is mondhatná, hogy az elvárások a termék leírásából fakadnak, de nem egészen. A termék ára szintén befolyásolja az elvárásokat: minél magasabb az ár annál jobb a minőség is gondolná a vevő. Azonban ez nem mindig van így, a legjobb tanács amit adhatunk, hogy ne árazza túl drágára a termékeket. Ha a termékei minősége nagyon jó, az árak is legyenek magasak, de ez fordítva is így legyen.

Ezekben az esetekben a termék árának levásárlása vagy teljes pénzvisszafizetés a legjobb koncepció.

 Rossz cikkek kiszállítása

A rossz cikkek kiszállításának problémája (ami nem ritka) teljes mértékben a kereskedő felelőssége. Azért, hogy ilyen hibák ne forduljanak elő, meg kell bizonyosodnia róla, hogy az alkalmazottai a megfelelő termékeket válogatják össze és szállítják ki.

Ebben az esetben felajánlhatja a megfelelő termékek cseréjét.

Ruhaszekrényezés

A ’ruhaszekrényezés’ a vásárlás egy olyan gyakorlata, amikor egy cikket egy ideig használnak aztán visszavisznek a boltba visszatérítésért. Általában a ’ruhaszekrényezéses’ cikkek ruhaneműk és kiegészítők, de hasonló előfordulhat műszaki cikkekkel és szerszámokkal is. Az egyetlen módja annak, hogy megvédje a termékeit a ’ruhaszekrényezéstől’ ha olyan visszatérítési koncepciót dolgoz ki, ami kifejti azokat a feltételeket és körülményeket, amelyek alapján hajlandó visszavenni a terméket pl. a címke legyen rajta, minden eredeti csomagolása legyen meg (dobozok, táskák, stb.), tiszta legyen és semmilyen módon nem sérült, stb. Mint bolt tulajdonosnak, tudnia kell, hogy mindig lesznek olyan vevők, akik próbálnak kiskaput keresni a visszatérítési koncepción, hogy kihasználják és tévesen alkalmazzák, tehát  legyen benne biztos, hogy érthető, szigorú, és elég részletes valamint a törvényi előírásoknak megfelelően alkalmazza azokat.

webaruház probléma

A következő bejegyzésben megosztunk néhány kereskedelmi történetet arról, hogy milyen megvásárolt termékeket képesek vevők visszavinni és milyen indokkal. Lehet, hogy néhányat viccesnek talál, abszurdnak és még botrányosnak is, de olvassa végig és legyen felkészülve mivel is jöhetnek elő a vevői.

(Forrás: isenselabs)

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom