A jó fotó alapkövetelmény

 

Minden webáruház építő, vagy marketing, SEO szakember egyetért abban, hogy a jó fotó elengedhetetlen egy webáruház sikeréhez.

Induljunk ki magunkból.

Ha fellátogatunk egy webáruház felületére és elkezdjük nézegetni a kínált termékeket, szeretnénk róluk minél informatívabb képet,vagyis inkább képeket kapni. Vannak termékek, melyekről egyáltalán nem elég egyetlen képet feltenni. Ilyen például a cipő. A cipőt elölről, hátulról, oldalról is szeretjük látni, sőt a talpa is fontos lehet, valamint nagyon jó, ha van egy kép, amin megnézhetjük, hogy mutat lábon. Ha csak egyetlen képet látunk a cipőről, nem biztos, hogy kockáztatunk, és inkább átmegyünk egy olyan webáruházba, ahol teljesen körbe tudjuk nézni a megrendelendő terméket. Nem csak a képek mennyisége, de a minősége is fontos.

A jó kép fontos egy webáruházban

Mit látunk egy rossz minőségű, rossz fényviszonyok között, rossz beállítással lőtt képen? Alig valamit. Az ilyen képeken nem látszik jól a termék színe, esetleg az apró részletek sem, amik nagyon sok termék esetén fontosak. Szintén nem fogunk vásárolni ott, ahol nem látjuk részleteibe menően és konkrétan azt, amit majd kipostáznak, kiküldenek nekünk. Senkinek nem éri meg az, hogy esetleg vissza kelljen küldenie a terméket és várni a cserére, esetleg a pénzére.

A képek nagyon informatív kommunikációs eszközök, ezért a termékeket érdemes úgy fotózni, fotóztatni, hogy a kép minél több információt közöljön, ugyanakkor, ha van rá lehetőség (miért ne lenne?), akkor a fehér háttér előtt fotózott terméket a használati közegében is fotózzuk le. A hangulatok fontosak, nagyon meg tudják fogni az embert és egy termék, ami önmagában nem mond semmit, esetleg egy hozzá illő környezetben igenis vonzóvá válhat. Jó, ha tudjuk, hogy fog kinézni a cipő a lábunkon, vagy a konyhai eszköz a pulton.

Ne csak steril képeket alkalmazzunk a termékbemutatóra

Egy webáruház számára nem csak a termékekről felpakolt képek jelentenek előnyöket. A webáruház építés során a főoldalra vagy a különböző termékcsoportok kezdőoldalára is érdemes megfelelő képeket felpakolni, melyek változtathatók természetesen, például szezonálisan. A felpakolt képek hangulata a lehetséges vevők első benyomását nagymértékben befolyásolja, így akár el is lehet veszíteni vásárlókat, vagy szerezni újakat.

Ha már képeket használunk akár használhatunk jó képekből készített 360 fokban forgó termékmontázst is, ezzel olyan extrával láthatjuk el termékoldalunkat ami még nem sok webáruházban érhető el.

Mire figyeljünk még a fotóknál?

A termékfotókkal több olyan probléma is akadhat amit általánosságban nem jelent gondot, de egy webáruházban vagy honlapon már igen is jelenthet akadályt.

A termékfotó mérete, felbontása, képpont sűrűsége

Totál felesleges egy webshopban az 1800×1200 pixeles fotó ami esetünkben akár 2-6-8Mb is lehet, miközben képpontsűrűsége akár 300dpi is lehet. Ez óriási adatforgalmat generál a felhasználóknak, a webshop betöltődése a csiga lassúságával vetekedhet.

képek optimalizálása

Egy 800x600px-es fotó 72dpi ben, jpg formátumban terméktől függően 30-90kb lesz. Ez már egy erősen webre optimalizált méret és a kép részletessége alig tér el az eredetitől.

Érdemes használni online képtömörítőket amivel magunk optimalizáljuk fotóinkat.

Vannak asztali szoftverek (faststone vagy irfanview stb) is amik tudnak ilyen feladatokat elvégezni.

Képek átalakítása

A legtöbb webshopban a fotók mérete szélességében és magasságában más – más méretekkel rendelkezik. Ezek felhasználása okozza legtöbbször azt a hatást a kategória nézetben, hogy össze vissza más sorokban kezdődnek a termék nevek.  Ezeket a fotókat érdemes egy fix méretre átkonvertálni.

 

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom