+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

A szociális média és az okostelefonok érkezése előtt az élelmiszeripar leginkább a betérő forgalomtól, a nyomtatott sajtóban megjelent véleményektől és a szóbeszédtől függően tudott értékesítéseket elérni. Ez a tendencia mára teljesen megváltozott. A digitális korszakban az ügyfelek egyre több információhoz férnek hozzá és egyre többen vásárolnak online. Ez lehetőséget teremt a kisebb helyi élelmiszer kereskedőknek is ahhoz, hogy még nagyobb bevételre tegyenek szert. Egy alacsonyabb minőségű termékeket forgalmazó cég, amelyik viszont nagyobb költségvetéssel rendelkezik valószínűleg olyan helyen is tud üzletet bérelni, amelyről a kisebb cégek csak álmodoznak. Már nem kell azon aggódni, hogy egy autóbuszpályaudvaron üzemelő élelmiszerüzlet nagyobb nyereséget érhet el, mint egy otthoni konyhában működő kézműves vállalkozás, hiszen a szociális média hatalmas segítséget jelent. A megfelelő és minőségi tartalom segít a brand felépítésében. Megfelelő megközelítéssel még egy pite darab is ellenálhatatlan lesz az ügyfelek számára. Most 5 tippel segítjük a szociális média területére betörni készülő kisvállalkozásokat.

  1. Csatlakozzunk a közösségi médiához és érjünk el minél nagyobb sikereket

Ma már a cégek 90%-a véli úgy, hogy a közösségi média marketingtől függ a bevétele. A cégeknek közel 95 százaléka már a Facebookon is megtalálható. A fogyasztóknak már közel 28%-a a Facebookon dönti el, hogy hol fog vásárolni, hol fog étkezni. A Pinteresen azonban a kisebb vállalkozások sokkal nagyobb sikereket érhetnek el, hiszen az ottani tevékenység közös érdekeken alapul. Ha valakinek tetszik az étterem, vagy a sütemény akkor biztosak lehetünk abban, hogy fel fogják venni a pinek közé vállalkozásunkat is.

  1. Dinamikus tartalmak közzététele

A tartalommarketing a hasznos tartalmak megosztásával foglalkozik. Minél több a hasznos tartalom annál nagyobb a valószínűsége, hogy egyre többen csatlakoznak hozzánk és fogyasztják termékeinket. Készítsünk hasznos tartalmat például az étel allergiáról. Keressünk rá a Google-ban a kulcsszavakra és alkalmazzuk aszerint. Ha sikerül olyan tartalmat létrehozni, amely tényleg értékes a célközönségnek, akkor biztosak lehetünk abban, hogy az olvasóid meg fogják azokat osztani másokkal is és mindig vissza fognak térni újabb értékes tartalmakért. A blogokat érdemes minél előbb elindítani, hiszen az indexálás időbe telhet.

  1. Aktívan jelenjünk meg a különféle közösségi oldalakon

A Pinterest csak a kezdet, hiszen a többi közösségi oldal is lehetőséget kínál a fényképek, tartalmak megosztására. Instagram, Purpple, Kitchen Artistry, dishPal, Flick különböző csoportjai. Ez mind lehetőséget tartogat az élelmiszeriparban dolgozók számára. Sok platformnak ezek közül kevés a jelentősége, de az ott jelen lévő emberek talán pont ezért szeretik. Nincsenek sokan, de a tartalom, a képek annál jobban érdeklik őket.

  1. Engedélyezzük az online rendelést

Attól függően, hogy milyen élelmiszereket árulunk érdemes az e-kereskedelemben gondolkodni. Fontos, hogy a termékek úgy legyenek csomagolva, hogy azok szállíthatók legyenek. Az értékesítés fellendítésére nagyon alkalmas az online értékesítés. Még akkor is, ha a csomagolással esetleg többe kell bajlódni. A tanulmányok már kimutatták, hogy nagyon nagy az érdeklődés az elektronikus fizetési rendszerek és az online megrendelések terén. Az ügyfelek egyre inkább keresik ezeket a megoldásokat. Az online önkiszolgáló üzlet egyre jobban fejlődik és teret is nyer. Akár csak egy kis étteremről, akár egy otthoni kézműves üzletről van szó, az online értékesítés mindenhol segít.

  1. Optimalizáljuk a helyi kereséseket

A Google havonta több mint kétmilliárd keresést regisztrál, amelyben kimondottan helyeket kerestek, helyszíneket. Az összes mobilkeresés több mint fele helyhez kapcsolódó kulcsszavakat használ. Láthatjuk, hogy az internet tökéletes erőforrás az elfoglalt emberek számár. Gondoskodjunk arról, hogy ezek az emberek bennünket, vállalkozásunkat is megtalálják. Mindig jelenítsük meg a várost, a megyét, az irányítószámot és a címet, ahol csak tehetjük. A releváns találatok között minden bizonnyal bent leszünk. Keressünk olyan oldalakat, ahová cégeket lehet beregisztrálni teljesen díjmentesen és ezt tegyük is meg. Ne sajnáljuk az erre fordított időt. Ha túlságosan nagy a verseny, pont ezen a területen, akkor érdemes elmenni a kattintás alapú fizetős hirdetések felé. Földrajzi célzású kampánybeállításokkal újabb ügyfelekre tehetünk szert.

  1. Legyünk jelen az okostelefonokon is

Amikor az emberek otthon vannak, vagy éppen egy vidéki üzleti úton ülnek a szállodában, akkor bizony sokszor az okostelefonjuk segítségével keresnek étkezési lehetőségeket. Legtöbbször, ha otthon kinyitják az üres hűtőt, akkor szembesülnek azzal, hogy ételt kellene rendelni. Ha olyan területen vannak, ami nem ismert számukra akkor biztosan az okostelefon után nyúlnak. Győződjünk meg arról, hogy a webhelyünk optimalizálva legyen az okostelefonokra. Ha ez még nem történt meg, akkor ezen sürgősen változtassunk.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

12 + 2 =