A megfelelően optimalizált webshop jellemzői

 

Webshop üzemeltetéskor az összes termékre nem lehetünk mindig hatással. Több száz vagy ezer termékről beszélünk ilyenkor nincs minden termékre rálátásunk. Azonban ha jól alakítjuk ezeknek a termékeknek a keresőben való megjelenését sok problémát alapból kipipálhatunk, nem lesz már rá gondunk többet. A kevés termékkel amivel viszont nem sikerült eltalálni a kereséseket azzal már tudunk dolgozni.

Hogyan lehetünk ráhatással a webshop termékekre, nézzünk rá példákat:

  • Fókuszban a kulcsszó: A kulcsszó az egyik legfontosabb tényező, de nyilvánvaló, hogy ha a webáruház tevékenységi köre nem felel meg teljesen a kulcsszóról feltételezhető tevékenységi körnek, akkor az nem jó. A látogatók a kulcsszót látják a címben, a linkben, a tartalomban, kiemelésekben, de ha a termékek, a szállítás, az árak vagy bármi, amire a kulcsszó főként rámutat nem ezt támasztja alá, akkor máris bukta az egész. Nyilván fontos, hogy sok kulcsszó legyen egy szövegben, de azért ezt sem szabad túlzásba vinni. A Google nem szereti a Keyword stuffingot, azaz a kulcsszó halmozást. Olyannyira nem szereti, hogy bünteti is.

Tehát a fontos kulcsszónak meg kell jelennie a névben, a tartalomban, a kiemelésben, a keresésben, bármi másban ami erre a termékre mutat. Ezzel már is biztosítjuk a termék aránylag jó helyezéseit. Vagyis az Onsite seo funkcióknak tartalom oldalról tökéletesen megfelelünk.

  • Értékes és önálló tartalom: Ez a webáruházak esetében leginkább igényes termékeket és igényes megjelenést takar, ugyanakkor a termékleírások és blogok is fontos részét képezik a webáruháznak, ezért fontos önálló, valamint valóban értékelhető tartalmat biztosítani. A blog egyébként nagyon jó hely a tartalommarketing számára, ahol szintén az önálló és legalább 80%-ban hasznos tartalom a fő cél.

Több ezer terméknél az egyedi tartalmat már nagyon nehéz előállítani, azonban a konkurencia is ugyan ezzel a tartalommal operál. Így nem a termékünk lesz a domináns, a keresőben nem ez fog jó helyen megjelenni, hanem az amiben különbözünk a másik webáruháztól. Erre érdemes rágyúrni akár egyedi termék leírással, akár blog cikkekkel.

  • optimalizaljuk-a-webaruhazatMegkapó felhasználói élmény: Ez a webáruházaknál is fontos, hiszen, ha a vásárló legalább könnyen eligazodik az esztétikus webshopon, könnyen tud rendelni és fizetni, valamint értékelhető információkhoz jut a blogban, termékleírásokban, akkor már beszélhetünk user experimence-ről. Ha ehhez még némi kreatív plusz is tartozik, máris előnyre teszünk szert. Jelenleg már a gyors betöltődés alapkövetelmény. Ha lassan töltődik be az oldal, akkor máris nincs user experimence. Az ember nem akar várni, pláne a neten nem. Manapság az is követelmény, hogy mobileszközökre is optimalizált legyen a webáruház és annak teljes tartalma.

Vagyis foglalkozzunk a webáruház sebességével, írtsuk ki azokat a funkciókat amik akadályozzák az oldal betöltését, használjunk cache-t, CDN-t, hogy gyorsabb legyünk. Az ellenőrzésre pedig használjuk a Google Speedtestet. Ha zöldek vagyunk és 70 pont felettiek, már kezdhetünk megnyugodni.

  • A keresőrobotokkal is jóban kell lenni: Ezt azt takarja, hogy kellően kell tájékoztatni a keresőrobotokat, mely feladathoz komoly informatikai ismeretek szükségesek, ezért szakember nélkül nem megy.

Az Onsite seo technikai háttere mellett a webshop motorjának működésével is tisztában kell lennünk, vagy legalább is rendelkezzünk olyan külsős szakemberrel aki tud tecnikai tanácsot adni és ha kell meg is oldja ezeket a problémákat. Az Ingyenes webáruház is csak addig jó amíg ismerjük a határaikat, azután már mindenképp kell a segítség és így lesz az ingyenes webáruház a netes vásárlások akár legjobbja.

  • Meg lehet osztani közösségi portálokon: Ha egy webáruház nem megosztható például Facebookon, akkor egy csomó ingyen reklámtól esik el az adott webshop. Kell a közösségi média, manapság egyre inkább főmotorként funkcionál, itt áramlik a hír, az élmények, események.

Azt hiszem ezt nem kell túlzottan magyarázni, ha egy webshop nem osztható meg a közösségi portálokon, nem lehet a hírét vinni akkor az megásta a sírját. A kereső motorok is érzékelni fogják a hibát, már is pontlevonásokban részesülünk és a helyezéseinken is látszódni fog, hogy a Googlenak problémája van a webshopunkkal.

  • A megfelelő authorship és meta tag beállítások: nagyon sok lehetőség van arra, hogy a keresőrobotok munkáját segítsük, ilyen például a meta tag beállítás is, de ezekhez szintén szakember munkája szükséges, egy „egyszeri” felhasználó semmit sem értene belőle.

A Meta elemek használatának trükkjei néhol pofon egyszerűek néhol viszont sok-sok profi beállítást vagy kutatást követelnek. Beszélhetünk itt a Meta title és Meta descriptionról ami nem tűnik túl bonyolultnak, azonban nagyon sokban meghatározza a keresőben való megjelenést és ami fontosabb az átkattintást. Ezért ezzel alaposan kell foglalkozni.

 

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom