marketing stratégia

Hol hirdetheted a webáruházadat? Három ütős tipp

A webáruház készítés, olyan, mint a házépítés. Idővel valamit le kell cserélni, hozzá kell építeni, mire az egyik részével elégedettek lennénk, valami máson már változtatni akarunk.

Mikor van kész egy webáruház?

A pontos válasz, hogy soha. Logikusan végiggondolva ez természetes, hiszen legalább új árukat fel kell tölteni rá. Nem árulhatjuk a végtelenségig ugyanazokat az árucikkeket, ugyanazon az áron, még akkor sem, ha megtaláltuk a tuti terméket, ami mindenkinek kell. A webáruház készítésnek megvannak a lépései. Kezdetben az alapot kell lerakni, de aztán tovább kell haladni, mint egy úton.

Webáruház fejlesztés az elkerülhetetlen feladat

Miért van szükség webáruház fejlesztésre? Vegyünk egy kicsike webáruházat, ahova csak feltöltöttek 30-50 darab saját kezűleg gyártott kézműves terméket és többé hozzá sem nyúlnak. Azt gondolhatnánk, hogy mindent leírtunk a termékről, mit kellene még csinálni vele? Hát például hirdetni, mert attól, hogy fent van az interneten, még nem fogja megtalálni a célközönség.

Hol hirdetheted a webáruházadat?

Három ütős tipp kezdésnek, de akár hosszú távra is!

  1. Jól kitalált online piactér az arukereso.hu és az argep.hu. Ezeken az oldalakon összegyűjtik a különböző webshopok termékeit, összehasonlítható formában. A vásárló csak beírja a kereső résznél, hogy milyen termékre kíváncsi, már kap is egy listát ahol ezt meg lehet vásárolni. Megmutatja az árat, a szállítási költséget, a kiszállítási időt és természetesen az online boltot is. A konkrét árucikkre kattintva már át is kerül a látogató az adott webáruház oldalára.
    Mi is bekerülhetünk a webáruházunk termékeivel ezekre az oldalakra. Természetesen van költségvonzata, hiszen ez egy szolgáltatás és azért fizetni kell. De megéri, mert így máris eggyel több felületen elérhető a termékünk. Rengeteg segítő eszközt kínál nekünk is e két online piactér, hiszen nem csak annyit kapunk, hogy feltöltötték átvették a termékeinket. Kapunk statisztikai adatokat, amiből tovább dolgozhatunk, kaphatunk kiemelt hirdetési felületet is, és persze sok-sok-sok látogatót.
  2. A Facebook egyre népszerűbb Magyarországon is. A fiatalok nem is léteznek nélküle és azért az idősebb korosztály is felfedezte már magának. Az alapításkori cél már jóval túlszárnyalta az elképzeléseket: már nem csak kapcsolattartásra használják az emberek, hanem a mindennapi vásárlásaikat is befolyásolja, hogy mit látnak ezen az felületen. Ezt lovagolta meg a cég azzal a húzásával, hogy hirdetéseket is megjelenít. Itt hirdethetünk konkrét árut vagy szolgáltatást is, de megtehetjük, hogy olyan érdeklődést felkeltő hirdetést adunk fel, ami a webáruházunk főoldalára irányítja a vásárlót. A hirdetésre szánt költséget bármikor változtathatjuk, akár naponta is. Mi döntjük el, mennyit költünk az adott hirdetésre. Ezt célszerű a hozott számok tükrében rendszeresen monitorozni, melyre a Facebook hirdetéskezelője átlátható felületet ad.
  3. Már Magyarországon is elérhető a Google Shopping hirdetési rendszer, ami a Google saját fejlesztésű ár-összehasonlító funkciója. A funkció egyértelmű kölcsönhatásban áll a Google Ads hirdetésekkel, de hivatalos források szerint más ár-összehasonlító oldalakról is megjeleníthet találatokat, igen magas arányban. Megtörténhet az is, hogy hirdetünk az Árukeresőn, de közben a Shopping is felhozza a termékünket, így a hirdetésünkkel duplán is megjelenünk.

Fektessünk tehát mindig energiát a webáruház fejlesztésbe és folyamatosan adjuk tudtul a világnak hirdetésekkel, hogy milyen árucikket találhatnak meg az online boltunkban!

Tanács Ferenc

Author

Webáruház készítés, webáruház beállítás és fejlesztés. Főként ezekről a tartalmakról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Elérhetőségeim itt találhatóak, keressen bátran! Like-old Facebook oldalunkat, +1-ezd Google+ oldalunkat hogy te is értesülj első kézből új írásainkról.