+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

Webáruház témában pro és kontra olvasható mindenhol olyan cikk ami arról szól, hogy mit csináljunk amivel növelhetjük eladásainkat, mitől lesz jó egy webáruház. Én most arra térnék ki, hogy hogyan jussunk el addig a pontig, amikor már érdemes a fenti cikkeket elővenni és olvasgatni és felhasználni a fontos momentumokat.

Amikor felismerjük, hogy a kereskedés ezen módja az online értékesítés lehet az ötletünk kivitelezésének fontos formája, akkor léphetünk el afelé, hogy milyen webáruházra lehet szükségünk.

Webáruház első lépések

De még mielőtt erre a kérdésre kitérnék néhány pontban vázolnék olyan fontos információkat, amire érdemes már az elején felkészülni.

Vállalkozási forma: webáruházat csak valamely magyar gazdasági törvénynek megfelelő formában lehet üzemeltetni. Nézzünk utána melyik forma a célterületünk. Egyéni vállalkozás, Bt. Kft. Stb. Stb.

  1. Jogi leírások: ügyvéd által előállított ászf, adatvédelmi leírás, más jogi dokumentumok, elállási szándék stb. Ezeket sokan későbbre halasztják pedig fontos alapjai és kötelező elemei a webáruháznak.
  2. Beszerzési forrás: az eladni kívánt termékünknek megvan-e folyamatos beszerzési helye, raktár, készlet, támogatás, stb. Ha mi állítjuk elő a terméket akkor mennyit, milyen időszakosan tudunk előállítani stb.
  3. Szállítás, csomagolás: az eladott terméket várja a vevő, tehát kell aki kiszállítja az árút, csomagolás is kell, ezek mind fontos tényezői a vásárlásnak.
  4. Garancia, támogatás: a vásárlók nem csak fizetni szeretnének a termékükért, hanem információt kapni róla, hiba esetén segítséget kapni, rossz termék esetén probléma megoldást stb.
  5. Megtérülés: tudunk-e annyi hasznot felmutatni amivel ki tudjuk fizetni a költségeket, beszerzés, szállítás, bér, bérleti díj stb.

Ha a fenti start kérdéseken túl vagyunk valójában minden probléma elhárul a webshop nyitása elől. Ideje utána nézni milyen webáruházzal adjuk el termékeink.

Melyik webáruházat válasszam?

Webáruház típusból már-már túl sok is van ahhoz, hogy könnyen tudjunk választani, van itt a fapadostól a rolls-roys-on át a faék egyszerűtől a giga komplexig mindenféle webshop, na de mi melyiket válasszuk?

Tudásban és lehetőségekben én úgy gondolom ma már a napi szinten is használt webáruházakból nincsenek rossz választások, csak jó és más lehetőség van, legyen az ingyenes webshop motor vagy fizetős, de lehet ez bérelt webáruház is.

Amikor webáruházban kezdünk el gondolkodni akkor a melyiket típusú kérdésnél elakadva a mérlegelés, tapasztalatszerzés, véleményvadászat alapján szoktunk döntésthozni. Utána olvasunk, kérdezősködünk, ha lehet kipróbáljuk és van aki belecsap a lecsóba és azonnal választ egyet amiről később kiderül, hogy hozta-e az elvárt szintet.

Amikor ezeken a döntéseken túl vagyunk, akkor jön elő a kérdés, hogy nézzen ki ez a webáruház. Tapasztalat az, hogy sokan kb. ezt tartják első lépésnek. Szeretnének egy olyat mint az xy webáruház.

Tehát a webáruház külalakja fontos tényező lesz az indulásnál azonban mivel technikailag nem vagyunk még felkészültek ezért a webshop kiválasztásáról nem dönthet az a tényező, hogy mennyire jól néz ki. Előjönnek a részben fontos tartalmak:

  • mennyibe fog ez kerülni?
  • Seo-ban mennyire jó?
  • Mennyi funkciót tud?
  • Mit kapunk a pénzünkért?

Azért részben fontosak, mivel ezek összessége fog dönteni a jó és jobb megoldás között. Szóval a megfelelő design mellé megfelelő technikai paraméter is társuljon amikor webáruházat választunk.

Megfontolt választás

Pontosan azért sem írok választható webáruház formákat mert különbözőek vagyunk és mindenkinek más megoldás lehet a megfelelő. Az egyedileg fejlesztett webshop rendszereken át a bérelhetőkön túl, az ingyenes vagy fizetős webshop motorokig mind-mind jó választás lehet ha felkészültek vagyunk.

Az sem probléma, ha nem elsőre sikerül a jó választás. Sokan kezdik valamely rendszerrel, majd később rájönnek, tapasztalják, hogy mire van szükségük inkább ezért váltanak. Igaz ennek vannak árnyoldalai is (költségek, tervezés, kivitelezés).

Amikor a fenti megoldásokból minden rendelkezésünkre áll akkor dördül el a startpisztoly, elindulhat az értékesítés és mellette a vevőszerzés. Hogyan futtassuk fel, népszerűsítsük új webáruházunk.

Konklúzió

Ne rögtön szaladni próbáljunk, hanem a kis lépések is elegendőek lesznek. Azért mert mások már száguldanak azt sem szabad elfelejteni, hogy valaha ők is voltak ebben a cipőben. Megfontoltan és biztonságosan induljunk el, aztán lehet a lovak közé csapni.

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

1 + 13 =