+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Egy webáruház készítésnél is az első benyomás a legfontosabb mint a weblapoknál. Bármennyire is szeretne az ember bölcs és korrekt lenni, akaratlanul is az első benyomás lesz meghatározó, legalábbis eleinte. Éppen ezért egy webáruház készítés esetén is nagy gondot kell fordítani az ütős kezdőlapra. Ezt látja meg a lehetséges vevő először és már itt eldőlhet, hogy fog-e rendelni vagy sem. Ha nagyon nem szimpatikus neki az oldal, akár azonnal tovább is áll, meg sem nézve a termékeket. Valószínűleg tisztában van vele, hogy egy számára nem tetszetős küllemű webáruház is kínálhat számára tökéletes terméket, ám akkor is tovább megy. A termékeket máshol is megkapja és olyan helyről fog rendelni, ami valamilyen oknál fogva nem idegen tőle külsőre.

Érdekes dolog ez, hogy amit látunk, az meghatározza hogyan viszonyulunk valamihez. De létező ok, ezt nem lehet vitatni.

Mivel tegyük ütőssé a kezdőlapot? Ez nagyban függ attól, milyen közönségnek szól a webáruház. Nyilván olyan tartalommal, képekkel, színezettel és szövegekkel kell megtölteni, amik a célközönség számára tetszetősek. A minőség és az átláthatóság is nagyon fontos. A katyvaszt senki nem szereti, jó, ha átlátható a webáruházunk.

Legyen egy ruha webshop szép képekkel teletűzdelt. Vagy kevés de nagy fotókkal. Ezek harmonikus elrendezése nagyon sokat dobhat egy webshopon. A sok mozgó kép harmónikus elrendezés jó és technikás webáruházat feltételez. Azonban a túl sok mozgó elem már zavaró a szemnek, fárasztja azt ezért nem is szeretik az ilyen webshopokat használni, legyen az ingyenes webáruház motor, vagy bérelhető webáruház.

A szemnek nem tetsző színek, a rikító megoldások a webáruháznál pont nem fognak célt érni, a feszültséget sugárzó dolgoktól az emberek inkább távol tartják magukat. Ugyanez igaz a villogó reklámokra és a rossz háttérszínre, a vakító színű szövegekre és a kéretlen hanghatásokra. Egy hangos weboldalt nem biztos, hogy bárhol szívesen megnéznek és ilyen korlátokkal nem érdemes ellátni a webáruházat.

rossz-kialakitas

 

A jó színösszeállítás meghatározza a képet rólunk, webáruházunkról, termékeinkről.

A színekkel a harmonikus színekkel, a pasztel színekkel, az élénk új kreatív színekkel azonban igényes webáruházat lehet készíteni. De ha a legtöbb webáruházat megnézzük akkor azok 2-3 színt használnak és a háttér színt még ide számolhatjuk.

A jó főoldal megfogja a vevőt és kíváncsivá teszi, ezáltal meg fogja nézni a termékeket, el fogja olvasni a blogot, és nagy valószínűséggel rendelni is fog, ha konkrétan vásárlási céllal jött az oldalra, de még akkor is valószínű a vásárlás (esetleg egy legközelebbi alkalommal) ha csak úgy nézelődik. Emiatt fontos, hogy ne csak a főoldal legyen ütős, hanem a webáruház minden része kövesse a főoldalt.

A webáruházak kialakításakor nem csak a színek, hanem a megjelenítésért felelős javascriptek és css stíluslapokra is oda kell figyelnünk. Lehet nagyon látványos egy webáruház, röpködhetnek a sliderek, beúsznak jobbról és balról az elemek de mikor elégedetten dőlünk hátra, hogy micsoda csodás látványos webáruházunk van, akkor a tesztek fognak minket lerángatni a mennyekből. A csodás látvány oltárán feláldozztuk a sebességet, a hatékonyságot.

A látványt nem lehet tesztelő programokon keresztül küldeni, nem lehet szépészeti elemzéseket ráengedni, ehhez vagy designer kell aki átlátja, hogy mely színek igazodnak a többi színhez, az áruházunk stílusához.

Szerencsére Opencart webáruházakhoz már előre elkészített sablonokból tudunk válogatni. Ezek főbb jellemzői a vertikális kiterjesztettség, a tömörebb elrendezés. Woocommerce webshopokhoz szintén remekbeszabott sablonokkal találkozhatunk, bár itt egészen más stíluselrendezésű webáruházakat készíthetünk, mivel itt a WooCommerce alap felépítését alakítják tovább.