+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Webáruház: ez a szó mindenkinek elsőnek valamely általa egyszer már használt online webáruház jut eszébe. De honnan indult, mikor és legfőképp miért jó egy webáruház.

Webáruház kezdetek

Magyar viszonylatban az első webáruházak 1997-tól nyitottak az online értékesítés piacára. Bár többségük ma már nem él, azonban az ösvényt kitaposták. Ahhoz képest, hogy a világ legelső honlapja 1991-ből való, ez a rövid idő elég volt arra, hogy egy webáruház alapokkal rendelkező oldal elinduljon.

Webáruházak jellemzői

Egy online áruház alapvető jellemzői közt a virtuális kosarat emeljük ki amibe a vásárló a kívánt termékeket beleteheti. Értékesíthet fizikai terméket vagy szolgáltatást de már elektronikus terméket, pl szoftvert, zenét, fotókat is. A felhasználónak felajánlhat többféle fizetési és szállítási módot amit a vásárló külső segítség nélkül bármikor használni tud.

Webáruház típusok

Az eltelt 20 év alatt nagyon sokféle webáruház típus alakult ki, a legtöbbjük valamilyen piaci szegmensben érdekelt, ezekhez alakítottak ki ügyfélkört. A legújabb típus az all in one mint pl az Amazon, mall.hu. Itt szinte minden termék kapható az A-Z -ig így az ügyfelek egy webáruházból vásárolhatják meg a kívánt terméket. Megjelentek a kevert webshopok is, ez azt jelenti, hogy valójában nem csak új termékeket, hanem használt terméket is lehet vásárolni akár licitálva egy árverésen( pl Vatera).

Webáruház sikerességének okai

Keresőoptimálizáltság: 2018-ra egy webáruház sikerességének alapja a megfelelő keresőoptimalizáció. Onsite Seo, tartalommarketing, linképítés, közösségi médiaerő, hírlevelek stb. 

Bizalmi faktor: mennyire lehet megbízni egy webáruházban, ez nagyon fontos, hiszen a vásárlót rövid idő alatt kell meggyőzni, hogy termékünket nálunk vásárolja meg. 

Statisztikus mérések: vizsgálni kell az eladásokat, látogatások forrásait, a vevők mozgását stb. Ez alapján előre lehet készülni és jobb konverziót elérni.

Webáruház készítés

Ma már nagyon sokféle online áruházat lehet használni termék értékesítésre, a választék nagy így biztosan találhatunk céljainknak megfelelőt. 

Bérelhető webáruházak – azoknak a felhasználóknak készült akik az eladásra fókuszálnak és a webshop működésének korlátai nem zavarják.

Ingyenes webáruház motor használata – ezeket a motorokat sokan fejlesztik, folyamatosan érkeznek a frissítések hozzá, újabb és újabb bővítménnyel láthatjuk el a webáruházat, így lépcsőzetesen építhetünk fel egy komplex rendszert. Ajánlatunkat itt tudja ön is elérni.

Fizetős webáruház motor használata – ez a megoldás népszerűsége a stabil kódon és a biztos support háttéren alapszik. A webshop elkészülte így aránylag gyors és stabil háttéren nyugszik.

Egyedi fejlesztésű webáruház – az áruház funkcióit, működését egyedi igények alapján hozzák létre programozók. A design részét grafikusok alkotják így az elkészült webshop teljesen egyedi lesz.

Webáruház eredmények

2017-ben az elektronikus kereskedelem tovább bővült és ennek a növekedésnek még távolról sincs vége. Mind a hazai webshopokban mind a külföldi e-boltokban, pl mint az E-bay kiemelkedő forgalmat értek el. Nem csak az eladott termékek száma vagy az össz. eladási érték növekedett hanem az új tulajdonosok számai is.

Árnyoldalak és nehézségek

A szép nagy növekedési számnak sajnos hátulütői is vannak. Sokkal több lett a vásárlók pénzére hajtó fekete kereskedő viszont a törvényi szigorítások sajnos az eladókat helyezik hátrányba és az ügyeskedésre hajlamos usereknek nagyobb teret hagy. A legtöbb látogatót szállító keresőoldal (Google) folyamatosan alakít a szabályokon, így a forgalom megszerzéséért egyre nagyobb harc dúl a konkurensek között és ez vaskos összegekbe kerül.

Webáruházak forgalomszerző technikái

Minden webáruház többféle megoldást is használhat forgalomszerzésre, így itt most gyorsan felsorolom a legnépszerűbbeket.

Organikus forgalom – a keresőbeni helyezéseinkből érkező látogatók vagyis a keresőoptimalizálás eredményezte forgalom.

Fizetett hirdetés – adwords, facebook stb. Ami jelenleg a legerősebb és legnagyobb forgalommal bíró felület a webáruházak forgalmát illetően.

Közösségi média – a lelkes socialmédia hálózat építés gyümölcse a különféle hálózatról érkező látogatók mennyisége

Fizetős hirdetés – árösszehasonlító oldalak sokasága ahol termékeink megjelennek más webáruházak termékeivel, és akkor kell fizetni, ha a felhasználó rákattint a termékünkre vagy link, logónkra.

Hírlevél küldés – sokan lebecsülik az erejét, de még mindig az egyik legjobb forgalomterelő megoldás és a használata nem csak webáruházaknak kötelező.

Milyen webáruházat nyiss??

Mindenképp olyat ahol a forgalmaddal megfelelő haszonra tehetsz szert. Ha el tudod érni azt a felhasználói bázist akik nálad vásárolnak nyert ügyed van.

Nem számít, hogy nagy és drága vagy kicsi és olcsó amit eladsz, a lényeg a vevők megszerzése és kiszolgálása.

Hogyan kezd el ?

Legyen vállalkozói státuszod na meg kell tárhely és domain cím. Ezután kell egy webáruház (megbízhatsz minket is webáruházad elkészítésével). Szükség lesz egy ügyvédre az Ászf, adatvédelmi leírásra amit elkészítenek neked, kell még tartalom az áruházba, mint fizetési és szállítási lehetőségek stb. Majd kellenek a termékek, kategóriák, fotók stb. 

Ha ezek megvannak és össze állt a kép akkor a webáruház kinyithatja a kapuit.

Sok sikert….

Webáruházra van szüksége vagy fejlesztés, bővítésre van igény?
Kérje ajánlatunkat!

14 + 13 =