+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Új webáruház készítésekor nagyon sok tényezőt kell figyelembe venni és mindezt majd beállítani hogy értékesítésre alkalmas shoppunk legyen. Mivel sok webáruház ajánlatkérésekor mindig megkérdezik, hogy mit tartalmaz az ár ezért vázlatpontokba szedem ezeket a funkciókat, hogy érthető legyen, egy webshop előkészítése miért sok idő és gondos odafigyelést érdemlő munka.

Elsőként kell egy tárhely FTP és SQL eléréssel hozzá phpmyadminnal, felmásolni, telepíteni egy választott cms-t, majd jön a konfigurálás.
Webáruházunk globális beállítása nagyon fontos hiszen ezek nélkül áruházunk hibásan működik. Van itt kép, url, funkció beállítás, szóval sok apróság de ezek mind fontosak.

Jön a következő lépcső.

Nyelvi fájlok telepítése vagy beállítása ha a teljes rendszer telepítésekor ez még nem történt meg.
Lokalizációs beállítások aszerint, hogy milyen országokban, milyen pénznemekkel fizethetnek webáruházunkban a látogatók.

Adó osztályok majd adók beállítása.

Rendelési és szállítási státuszok kontrollálása, termék készlet státusz beállítása.

Ha mindez megvan jöhetnek a termékek.

Egyenként feltölteni beállítani mindezt rettentő sok idő és felesleges kattintások sokasága. Így mindig valamilyen tömeges importáló pluginra vagy modulra van szükség. Természetesen van még egy járható út, azaz az adatbázis feltöltése adatokkal. Ezt nagyon ritkán és speciális esetekben szoktuk alkalmazni csak, rettentő nagy odafigyeléssel használható ez a módszer.

A tömeges importáláskor ami általában xls vagy csv fájlokkal történik a már korábban beállított áruház konfigurációs adatokkal kell minden terméket  és annak tulajdonságát felruháznunk. Az importálandó fájlunk minden fontos információt tartalmaz a termékünkről, a cikkszámtól kezdve a képeken át az utolsó leírásig mindent. Ennek a fájlnak az elkészítése akár több órát is felölelhet, azonban ha készen van, szinte pillanatok alatt feltöltődik webáruházunkba.

Az adatok felkerültek jöhetnek a fájlok, a fotók. A feltöltendő fotókat méret szerint egységesíteni, optimalizálni szoktuk ami által minden termék oldal, vagy kategória oldal egységes lesz. Az optimalizálást a keresők miatt érdemes elvégezni. Ezek felmásolásával a termékeink majdnem készen vannak az eladásra.

Az áruház jogi és törvényi megkötéseit, szállítási feltételeit vásárlási feltételeit fel kell tölteni, beállítani. Ezt minden esetben a megrendelő által átadott dokumentumból végezzük el, nincs egységes forma ezen leírásokra.

Fontos lépcső a szállítási és fizetési módok beállítása.

Többféle szállítási és fizetési módot adhatunk meg vásárlóinknak hogy abból a legjobban az igényeikhez valót választhassák.

Kuponok, kedvezmények beállítása az eladások és a vevők növeléséhez jó lehetőség, ezeket bár nem kell azonnal használni, de érdemes foglalkozni vele.

Készen vannak az alapok.

Az áruház kinézete, design kialakítása még beleszólhat bizonyos termék beállításba, de ez nem változtat azon, hogy milyen designnel ruházzuk fel webáruházunk.

Értékesítésre kész webáruház a tulajdonos jóváhagyásával akár már aznap profitot termelhet.

Természetesen nem véletlen hagytam ki a felsorolásból a különböző modulokat, kiegészítőket és egyedi fejlesztéseket mivel ez az esetek döntő többségében nem azonnal lesznek szükségesek.

Vannak olyan kiegészítők amik nélkül lehet webáruházat készíteni, de velük az élet egyszerűbb és természetesen profibb megoldásokat nyújtanak ahhoz, hogy elérhessük célunkat a jobb értékesítési rátát.