+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Webáruház indításához szükséges lépések

Szeretne új online vizekre evezni, de nem tudja, pontosan milyen lépéseket kell megtennie azért, hogy cége sikeresen tudjon működtetni egy webáruházat? Ebben a cikkben leírjuk mikre lesz szüksége ahhoz, hogy egy profi és sikeres online bizniszt tudjon létrehozni.

 

  1. Beszéljék meg cégen belül, hogy mit szeretnének látni egy webáruházban

Ahhoz, hogy egy webshop sikeres legyen, szükséges a következő információkkal rendelkezésre állni a kivitelező cég felé, hogy teljes képet kapjanak a programozók arról, hogy mit szeretne az ügyfél.

 

  • Eladni kívánt termékek vagy szolgáltatások megállapítása, csoportosítása.
  • Beszerzési folyamattal kapcsolatos igények teljeskörű leírása.
  • Raktár(ak), fizikai bolt(ok), illetve a webáruház kapcsolatának ismertetése.
  • Számlázással és könyveléssel kapcsolatos igények részletezése, automatizálásra való igények összeírása.
  • Marketing eszközök és módszerek kifejtése (kuponok, törzsvásárlói rendszerek, SMS, hírlevél, stb.).
  • Konverzió mérésre alkalmas külső vagy belső programokra való igények összeszedése.
  • Közösségi média oldalak pluginjainak listázása (Facebook, Disqus, stb.) ezeken keresztül történő hozzászólások moderálására való admin felület kialakítására igény megjelölése.
  • Fizetési módok részleteinek megadása.
  • Szállítási lehetőségek ismertetése.
  • Szállítási napok beállítására való lehetőség igénylése az admin felületen. (Szállítási naptár létrehozása, hogy ne kelljen manuálisan változtatni az ünnepnapok miatt a dátumokat.)
  • Érzékeny adatok tárolása (jelszavak, felhasználónevek, személyes adatok, stb.) milyen formában történjen.
  • Tárhely kialakítása: cloud használata javasolt.
  • SSL protokoll nélküli webáruházat semmiképp se üzemeltessen (ez a https az url-ben).
  • Webdizájn, a különféle típusú oldalak elrendezésére való iránymutatási terv készítése.

webáruház indítás

  1. Részletezés

Miután sikerült cégen belül megállapodni a fentebb említett pontokról, következhetnek az apró, de annál lényegesebb részletek.

 

  • SEO barát domain név kiválasztása, mely elég leíró ahhoz, hogy egyből tudják a vásárlók, hogy milyen online üzletbe érkeznek.
    • Amennyiben egy tulajdonnevet szeretne megjeleníteni a webáruház url-jében, fontos, hogy e mögött profi brandépítő brigád álljon, hogy a márka neve elég ismert legyen a vásárlók körében.
  • Logikus, könnyen átlátható és praktikus menüszerkezet kialakítása, melyet egy alapos kulcsszó és konkurencia kutatás előz meg.
    • A menüszerkezet az első dolog, amit megnéznek a vásárlók, így ha az nem elég logikus, nem tudnak navigálni.
  • Termékoldalon lévő szűrési lehetőségek csoportosítása, ezek működésének részletes specifikálása.
    • Lehet-e majd egyszerre több szűrési feltételt is kiválasztani egy csoporton belül, vagy csak egyet.
    • Az admin felületen milyen lehetőségeket lehet beállítani a különféle csoportosításokra, stb.
    • A szűrők miatt kialakuló duplikált tartalmakat url kanonikalizáció segítségével mindenképp kerüljük el.
  • Felhasználóbarát grafikai megjelenés kialakításában való közös együttműködés a kivitelező céggel.
    • Használja a Material Designt – melyet a Google és a Microsoft is előszeretettel támogat – hiszen ez egy olyan általánosan minden felületre igaz színkombinációk és grafikai elemek alkalmazásából álló összetett megoldás, mely az ember fizikai és pszichikai tulajdonságait illetve reagálásait figyelembe véve lett kialakítva, hogy kellemes felhasználói élményt tudjon nyújtani a látogatóknak.
    • Emiatt fontos, hogy a webdizájner tisztában legyen azzal, hogy az általa használt különféle elemek milyen hatással vannak a webáruház gyors és egyszerű felhasználására és a látogatók kiszolgálására.

 

  1. Specifikáció, együttműködés, kérdések

Semmiképp se kezdjen bele webáruházat készíttetni olyan céggel, mely nem specifikálja le Önnek egy akár több száz oldalas dokumentumban, hogy pontosan mit vállal milyen határidőre. Ennek hiányában komoly jogi vitákba is keveredhet, melyre biztosan nem szívesen szánná értékes idejét.

 

Emiatt fontos a folyamatos kooperáció a webáruház készítő céggel, hogy minden apróságra odafigyeljenek, illetve mindent, amit kér, leírjanak Önnek, hogy mindig tudja melyik fázisban milyen feladatoknak kell elkészülniük.

 

Természetes, ha a fentebb lévő listákból nem ért mindent, emiatt fontos, hogy kérdezzen bátran, hiszen a webáruház készítő cégnek is érdeke, hogy a lehető legtöbb információ birtokában legyen ahhoz, hogy minőségi és megbízható terméket tudjon készíteni Önnek.