Seo barát képek webáruházainkban

 

kép optimalizálás

Amikor arról beszélünk, hogy a keresőből érkező látogatóknak hogyan tudjuk jobban optimalizálni weboldalaink, akkor mindenki a linkekre és a tartalmi szövegekre összpontosít, pedig nem szabad elfelejteni a képeket, mivel ezek igen is nagyon fontosak a keresőoptimalizáláskor.

A képek mérete

Bár a látogatók egyre nagyobb százaléka rendelkezik nagyfelbontású monitorral, laptoppal addig a webes megjelenítésben az óriás képek lassúságot jelentenek. Minek jelenítsünk meg 1200pixelnél nagyobb képet egy mobiltelefonon, ha a betöltődési sebessége sokszorosan lassabb mint egy kis képé.

Termékeink feltöltésekor nincs értelme 800pixel széles képnél nagyobbat feltölteni, ha csak nem az a cél, hogy nagy képet is elérhetővé tegyünk.

Opencart alatt és WooCommerce alatt is előre beállított képméretekkel dolgoznak az áruházak. Előre leméretezve sokkal gyorsabban töltődnek be az oldalak, mint az óriás képről realtime-ban leméretezze a webáruház.

A Google speedtest, és sok másik weboldal tesztelő alkalmazás nagy hangsúlyt fektet a képek optimalizációjára. Optimalizáltság alatt nem a képméretről beszélünk főként.

A mindenki által ismert JPG és PNG képformátumokból is lehet optimalizált verziót készíteni alkalmazásokkal, amivel szinte észrevehetetlen különbséggel készíthetünk másolatot képeinkről akár nagyságrenddel kisebb képméretet elérve. Ez a szám átlagban kb. 10-45%-os különbség is lehet.

A képek neve

Nagyon sok esetben találkozom azon megoldásokkal, hogy a felhasznált képek neve szinte használhatatlan ha seo-ról beszélünk, pl:

DSC00018.jpg
Ékezetes és szóközös képnevek.jpg

Az első szinte semmit nem mond a keresőnek, míg a második feltöltése után az áruházak többsége azonnal konvertálja a kép neveket valamilyen használható webes szabvány szerint.

A jó megoldás ez:

ekezet-nelkuli-kotojeles-kepnevek.jpg

Ez két megfontolásból is jó:
1, ékezet nélkül és ékezettel is értelmezni fogja a kereső
2, a weboldal költöztetésekor nem okoz majd problémát a képekre való hivatkozás

optimalizált képek

A képek ALT és Title tag kitöltése

Ez amit a legtöbben elhanyagolnak vagy nem is vesznek figyelembe. A kereső robotok egy tarkabarka felvonlásról készített képről nem fogja tudni megmondani, hogy mi áll a képen. Bár sokat fejlődtek a keresőrobotok ezen a téren, de jobb ha nem bízunk a homályos szemüvegükben.

Az ALT és a Title tagok kitöltésével pontosan meghatározhatjuk mi áll azon a képen és ez az a pont ahol a keresési eredményekben sokat segítünk azzal, ha ezeket pontosan és megfelelően töltjük ki. Mert a termék neve, a kép neve és a tartalom ami a termékről szól erősen javítja képeink pozícióját a keresőben.

A képek méretének megadása

Egyre több tesztprogram hiányolja ha betöltődéskor nem szabjuk meg a képek méretét hanem rábízzuk a kódolásra és az határozza meg mekkora legyen ez a kép. Bár a programkód szabályozza ezt és lustaságból sokan így kezelik a képeket, de sajnos sokan másfajta böngészőt használunk és ami az egyik böngészőben jól mutat addig a másikban eltorzíthatja az egész képet. Sokan még mindig az IE egyik verzióját használják, aminek régebbi verziói köztudottan rettentő sok ilyen galibát okoznak.

A képek lejáratának az ideje

A képek lejáratának ideje sokaknak új lehet, pedig ez is egy útja a webáruházunk gyorsításának. Minden egyes oldal betöltésekor a böngésző a szervertől kéri le az adatokat a képeknek meg lehet adni, hogy meddig éljenek az oldal megtekintésekor. Így több oldal megtekintésénél az azonos képeket nem kell újra letölteni.

Egy példa a htaccess-ben elhelyezett képek lejárati idejére.

<IfModule mod_expires.c>
  ExpiresActive on
ExpiresByType image/gif                 "access plus 1 month"
  ExpiresByType image/png                 "access plus 1 month"
  ExpiresByType image/jpg                 "access plus 1 month"
  ExpiresByType image/jpeg                "access plus 1 month"

<IfModule mod_headers.c>
Header append Cache-Control “public”
</IfModule>
</IfModule>

 Ezeknek a javaslatoknak a betartásával képeink jól fognak megjelenni, oldalaink még gyorsabbak lesznek, és a keresőből még jobb találatokat kapunk. Érdemes használni őket!

Fő profilom az Opencart és a WooCommerce webáruház készítés. Főként ezekről a webáruház motorokról írok, néha néha kitekintve a webáruházakon túlra. Webáruház készítés, fejlesztés, módosítás témában keress bátran elérhetőségeimen!

A * jelölt mezők kitöltése kötelező

Hasznos volt amit olvasott? Szeretne webáruházat?

Kérje ingyenes ajánlatunkat webáruház készítésre, módosításra, fejlesztésre!

Amennyiben szakmai felkészültségünk meggyőző, kérje ajánlatunkat webáruházának kivitelezésére!

Rólunk és írásainkról

Mi egy teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség vagyunk, impozáns digitális marketing megoldásokat nyújtunk. A győztes megoldások és a tapasztalatok segítik nagyszerű eredményeinket honlapkészítés és webáruház készítés területén amiből itt infókat is olvashat.

    BESZÉLJÜK MEG, MOND EL VÉLEMÉNYED!

    Ellenörző kód * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

      Segítünk, hogy webáruháza még jobb eredményeket érhessen el, a keresési eredmények még több látogatót hozhassanak.

      Írásainkból

      ELOLVASOM MIND
      AllWebáruház
      facebook live forgalom növelés

      Filléres trükk a webáruházad forgalomnövelésére – Facebook Live

      Ha 2016 és tartalommarketing, akkor a Facebook live-ot tekinthetjük az elmúlt év egyik legnagyobb dobásának. Már 2017-et írunk, mégis, alig…
      Tovább olvasom
      webáruház biztonság

      Védekezés Brute Force támadások ellen – II. rész

      Korábbi cikkünkben a támadás megelőzéséről volt szó, most viszont adunk néhány tűzoltó taktikát arra az esetre, ha már bekövetkezett a…
      Tovább olvasom
      Brute force webáruházhoz

      Védekezés Brute Force támadások ellen – 1. rész

      Napjaink legnépszerűbb tartalomkezelő rendszerei számos területen könnyíti meg életünket könnyű, akár informatikához egyáltalán nem értő felhasználók számára is. A népszerűségnek…
      Tovább olvasom