+36 30 756 7900 info@grentmedia.hu

Sok webáruházat látunk árván, röpke gondolattól vezérelve létrehozni, majd magára hagyva vegetálni a weben. A tulajdonosok hátradőlnek, békésen várják a vásárlói forgalmat. Ezeknek az áruházaknak többsége ingyenes webáruház motorokkal készült, amiket letöltöttek a fejlesztő oldaláról, majd feltöltöttek egy tárhelyre és elhelyeztek benne 1-2 néha több tíz terméket, és várják a lehengerlő vásárlói forgalmat. Majd levonják a következtetést, az ingyenes rendszerek rosszak, mert nem hoznak vásárlót.

Az igazság az, hogy az ingyenes rendszerek amik letölthetőek azok igen, képesek akár azonnal vásárlókat kiszolgálni de mégis olyan mintha egy üres boltba menne be az ember, semmi nincs benne.

Egy webáruház létrehozásakor ezek a dolgok elengedetlenül fontosak (itt most nem térek ki az áruházak alapból tudására mint pl, kategorizálás, fotók, árak megjelenítése, stb.):

1, Egy fantasztikus design:

Sosem elégedjünk meg az alap sablonnal, amit a fejlesztők készítettek. A legnagyobb botorság ilyen sablonnal üzemeltetni egy weboldalt, a vásárlókat ez elriasztja. Ugyan is nincs benne semmi bizalomgerjesztő, semmi stílus, arra szolgálnak, hogy megmutassák, az oldal üzemel.

2, A design responsive legyen:

2014-et írunk, a vásárlások közel 30%-a már mobilról és tabletről történik, ne dobjunk ki 30% forgalmat az ablakon. Ma már szinte nem is készül úgy sablon hogy ne tudna responsive felbontásokat. Fontos, válasszunk jó sablont!

3, Termék export és import:

10 termékkel nem nyitunk webáruházat, ez olyan mint ágyúval verébre lőni. Na de 200-500db, netán 4000db terméknél már egy árfrissítés igen sok időt, és rettentő sok kattintást igényel, hogy minden terméknél az árakat aktuálisan tartsuk.
Itt jönnek képbe a termék export és import modulok. Ezek a modulok, akár egy Excel fájlba képesek letölteni minden az áruházban található terméket, amit egy ár módosítás után azonnal visszatölthetünk áruházunkba. Nagyon sok időt és energiát lehet ezekkel a modulokkal megspórolni. Érdemes beszerezni őket.

4, Lokalizáció:

Az internetben pont az a jó, hogy országokon át ível, nem kell a határokkal foglalkozni. Jó példa rá az Amazon.com, akik forgalmuk jó nagy szeletét a külföldi vásárlások adják. Ez azt jelenti, hogy minél több nyelven elérhető a webáruházunk, minél jobban a vásárlók nyelvére alakítjuk termékeinket, annál több vásárlónk lesz.

5, Szállítási és fizetési feltételek:

Igyekezzünk minél több fajta szállítási és fizetési feltételt megadni. A vásárlók igen is keresik a jobb szállítási és fizetési díjakat, na meg azt, hogy ezeket könnyedén tudják teljesíteni. Egy készpénzes fizetés és egy utánvétes szállítás nem a legtágabb fizetési és szállítási konstrukció. Érdemes sokfélét megadni, logisztikailag megoldani, mert a vásárlók igen is díjazzák az extra megoldásokat.

6, Elérhetőségek, információk:

Ez egy igen is fontos kitétel, sok helyen és jól olvashatóan fel kell tüntetni kik vagyunk, hol érhetnek el minket a vásárlók, mikor rendelhetnek és a rendelt termékeket mikor kapják meg. Vannak webáruházak, ahol 2 perc keresés után sem tudom megmondani, mennyi a szállítási költség, vagy hogy mikor fizethetem azt ki.

 

 

Ezzel az áruházzal már akár sikert is elérhetünk, minden megvan hozzá, hogy akármennyi terméket tudjunk eladni, és azt meg is találják az áruházunkban.

Az áruház felvirágoztatása már egy megint másik bejegyzés témája, de fontos hogy a webáruházunk jó és szilárd alapokon működjön, és ne elriassza a vásárlókat.

Summary
Mi kell egy jó webáruházhoz?
Article Name
Mi kell egy jó webáruházhoz?
Description
Alapok egy ingyenes webáruház elkészítéséhez, mire lesz szükségünk ha belevágunk.
Author