+36 70 363 7900 info@grentmedia.hu

A webáruház nagyon fontos eleme a tartalomkezelésre alkalmas felület, hírek, blog,  újdonságok, leírások stb. Egyáltalán nem elhanyagolható és nem csak egy plusz munka, hanem komoly vevőcsalogató tényező.  Most valószínűleg sokan arra gondolnak, hogy mindenki imádja olvasni a különböző webáruházak blogjait, pedig nem ebben rejlik a dolog jelentősége.

Nem elsősorban ebben rejlik a “blog” jelentősége.

A kulcsszavas keresőoptimalizálás elsődleges fontosságú a vevőszerzésben. A keresőoptimalizálás során jobb helyezést érhetünk el a kereséséi listákon, tehát a Google kidobhat az első oldalon vagy akár legelső találatként is a fizetett találatok után. Minél több tartalomban vannak megfelelő kulcsszavak, annál több keresésénél jelenik meg a weboldal és annál több ember szeme elé kerül, ezzel lehetőséget teremtve a kattintásra, nézelődésre, vásárlásra.

a megfelelő kulcsszó

A blog frissítése is fontos, hiszen így egyértelműen érzékeltethető, hogy a webáruház él és virul, jól működik, márpedig ez is nagyon fontos, hiszen az emberek egymásnak hisznek. Ha valamit sokan használnak, sokan látogatnak, akkor valószínűleg nem lehet rossz. Az a webáruház, amelyik nem fordít elég energiát az ilyesmire, hamar hátrányba kerül azokkal szemben, akik folyamatosan frissülő tartalommal, ügyesen kitalált bloggal építgetik magukat.

A blog frissítésének gyakoriságára nincs formula, lényeg, hogy minél többször jelenjen meg olyan tartalom, ami az oldalhoz passzol, érdekes lehet másoknak és nem utolsó sorban tartalmazza azokat a kulcsszavakat, melyekre a célközönség tagjai esetlegesen rákereshetnek. A kulcsszavak kiválasztása nem könnyű feladat, mert először meg kell vizsgálni, mi alapján juthat el legkönnyebben a webáruházba az az illető, akinek az árult termékekre lehet szüksége. Emellett azt is érdemes figyelembe venni, hogy olyan kulcsszavakkal is szert lehet tenni látogatókra, amik nem pont a webáruház termékeire vonatkoznak (erről már itt írtam korábban), de gyakran íródnak a keresőbe. Ezzel „talált pénzre” lehet szert tenni, mert ha sokan kattintanak, előbb-utóbb csak megakad egy érdeklődő szem a termékeken.

tartalommarketing

Nyilván az optimalizálást sem lehet túlzásba vinni. Régebben kizárólag a kulcsszavas keresésre korlátozódott a SEO, mert a webáruház építés során a jó helyezés eléréséért ez elég is volt. Mára ez megváltozott és a túloptimalizált kulcsszavak, horgonyszövegek miatt akár Google bünti is előfordulhat.